علت ریزش تون کوین، آیا این یک فرصت خرید است؟

علت ریزش تون کوین

ریزش 16 درصدی تون کوین در 4 شهریور 1403، بسیاری از سرمایه گذاران و تریدرها را سرگردان کرده. به گزارش وبسایت 100 بروکر، به نقل از وبسایت کریپتو اسلات، علت این ریزش، دستگیری مدیرعامل تلگرام در فرانسه بوده است. در پی انتشار این خبر کلیه ارزهای اکوسیستم تون، بالای 12 درصد ریزش داشتند.

خبر فوری: بنیان‌گذار و مدیر عامل تلگرام، پاول دوروف در فرانسه دستگیر شد. پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام، به اتهامات متعددی که درباره‌ی فعالیت‌های او در پلتفرم بزرگ پیام رسانی تلگرام اشاره دارد، دستگیر شده است. توجه داشته باشید که این گزارش از منابع غیر رسمی پخش شده است و تا این لحظه این اخبار تایید کامل نشده است؛ به نقل از گزارش‌ها، پاول دوروف هنگام فرود هواپیمایش در فرودگاه بورژه واقع در حومه‌ی پاریس دستگیر شد. گفته می‌شود که با اتهاماتی از قبیل کمک به تروریسم، قاچاق، توطئه، کلاه برداری، پول‌شویی و چند مورد دیگر رو به رو شده است.

شبکه‌ی تلویزیونی تجاری فرانسه (TF1)، با استناد بر منابع ناشناس با خبر از این موضوع گزارش داد که “این حکم قضایی در صورتی قابل اجرا بود که آقای دوروف در خاک فرانسه حضور پیدا می‌کرد.” این شبکه همچنین ادعا کرد که “دوروف عموماً در اروپا سفر نمی‌کرد و از کشورهایی که تلگرام در آنها زیر نظارت است اجتناب می‌کرد.”

چرا دوروف دستگیر شد؟

طبق گفته‌ی مقامات فرانسوی دوروف، پرونده‌ی تلگرام به علت چندین اتهام علیه در لیست افراد تحت تعقیب (FPR) قرار داشته است؛ ویژگی‌های این پلتفرم از جمله عدم نظارت بر محتوا، استفاده از شماره‌های یک بار مصرف (مجازی) و ارزهای دیجیتال، فعالیت‌های غیر قانونی از جمله قاچاق مواد مخدر، جنایات سواستفاده از کودکان و کلاهبرداری را تسهیل کرده است. محاکم قضایی فرانسوی ادعا می‌کنند که عدم همکاری دوروف در اجرای قانون و ناتوانی او در نظارت بر محتوای غیر قانونی، او را به یک همدست در این جرایم تبدیل کرده است.

اتهامات احتمالی علیه بنیانگذار تلگرام

پس از دستگیری، دوروف توسط بازرسان دفتر ملی ضدکلاهبرداری (ONAF) بازداشت شد و انتظار می‌رود که در جلسه بازپرسی حاضر شود. پاول دوروف ممکن است با اتهامات متعددی از جمله تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پولشویی و مشارکت در محتوای سوء استفاده از کودکان روبرو شود.

تاثیرات اخبار دستگیری روی قیمت تون (TON)

دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، شوک قابل توجهی را در جامعه‌ی ارزهای دیجیتال (به خصوص ارزهای دیجیتال مرتبط با تلگرام) ایجاد کرده است؛ این شوک منجر به کاهش قابل توجهی در قیمت TON (ارز دیجیتال بنیان‌گذاری شده توسط آقای دوروف در بستر شبکه‌ی TON) شده است. تنها یک ساعت پس از انتشار این خبر، قیمت  TON با 16 درصد ریزش مواجه شد که نشان‌دهنده نگرانی سرمایه‌گذاران درباره آینده تلگرام و پروژه‌های مرتبط با آن است.

لطفا توجه داشته باشید که این یک سناریوی فرضی است و در حال حاضر هیچ گزارش تایید شده‌ای در مورد دستگیری پاول دوروف در فرانسه وجود ندارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران شرایط فعلی قیمت تون را یک فرصت سرمایه گذاری ارزیابی می‌کنند، چرا که معتقدند ارز تون به زودی ریکاوری می کند.

همانطور که در نمودار زیر مربوط به جفت ارز تون به تتر (tonusdt) مشاهده می‌کنید، قیمت در 20 روز گذشته نیز یکبار تا حدود ema20 واقع در حوالی 5.510 ریزش داشته و در همین ناحیه حمایت شده است.

نمودار تحلیل تکنیکال تون کوین
نمودار تحلیل تکنیکال جفت ارز تون به تتر (tonusdt) – تایم فریم روزانه، منبع: TradingView

در نمودار بالا خط زرد رنگ نشان‌دهنده‌ی میانگین متحرک (EMA) 20 روزه است؛ زمانی که قیمت با این خط برخورد می‌کند احتمال ریورسال (Reversal) یا همان بازگشت قیمت افزایش می‌یابد. در صورتی که این حمایت واقع در برخورد ema20 و خط حمایت استاتیک 5.350 الی 5.600 شکسته شود، اولین حمایت قیمت 4.694 خواهد بود.

همچنین روند قیمتی تون همواره صعودی بوده است و تا زمانی که بالای عدد 3.000 قرار داشته باشد، صعودی است. سرمایه‌گذاران بر این باورند که این قیمت‌ها برای تون می‌توانند در بازه‌ی 5 ساله مانند قیمت 100 دلار برای بیت کوین در سال 2014 باشند.

100 بروکر لوگو

100 بروکر به معامله‌گران محترم کمک می‌کند بتوانند توانایی‌های معاملاتی خود را ارتقا دهند و پس از بررسی و مقایسه انتخاب‌ صحیحی در رابطه با سرمایه‌گذاری داشته باشند.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب، مقالات، آموزش‌ها، تحلیل‌های ارائه شده در وبسایت “100 بروکر” متضمن هیچ پیشنهاد معاملاتی‌ای نیست و صرفا جنبه‌ی مطالعاتی و اطلاع‌رسانی دارد. این وبسایت نسبت به ضرر و زیان احتمالی افراد هیچگونه مسئولیتی را نمی‌پذیرد. افراد باید نسبت به ریسک‌های ذاتی بازارهای مالی آگاهی داشته باشند و قبل از اقدام به هرگونه سرمایه‌گذاری مطمئن شوند که تجربه و دانش کافی را دارند.

.Copyright © 100 Broker 2024 All Rights Reserved