دلیل ریزش بیت کوین و آلت کوین ها چیست؟

ریزش بیت کوین و ریزش ارزهای دیجیتال

ریزش بیت کوین و آلت کوین ها دوباره سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال را غافلگیر کرد. آیا امیدی به بهبود هست؟ در این گزارش خبری دلیل ریزش بیت کوین و کاتالیزگرهای بهبود آن بررسی می شوند.

به گزارش 100 بروکر به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) برای شرکت انویدیا (Envidia) و سایر شرکت ها که درحال انجام تحقیقات درباره آن هاست، به دلیل نقض قوانین ضد انحصار یا آنتی تراست احضاریه صادر کرده است. قوانین ضد انحصار (Antitrust Lows) مجموعه ای از قوانین است که رقابت ناعادلانه یا اقدامات انحصاری را ممنوع می کند. هدف از این کار حفظ سلامت بازار و رقابت بین کمپانی هاست.

وزارت دادگستری پیش از این به شرکت ها پرسشنامه ارسال کرده بود، اکنون احضاریه ها دریافت کنندگان را ملزم به ارائه اطلاعات در این باره می کند. این اقدام DOJ باعث کاهش شدید سهام NVDA، شاخص Nasdaq و ریزش بیت کوین و سایر آلت کوین ها شد.

  • بیت کوین تا 59 هزار دلار افزایش پیدا کرده بود، به 56 هزار دلار رسید.
  • اتریوم (ETH) به زیر 2400 دلار سقوط کرد.
  • سولانا (SOL) با کاهش قیمت 5.2 درصدی به 127 دلار رسید.
  • تون کوین (TON) بیش از 8 درصد کاهش پیدا کرد و به 4.75 دلار رسید.
  •  بایننس کوین (BNB) نزدیک به 6 درصد کاهش یافت و به 513 دلار رسید.
سقوط بیت کوین و آلت کوین ها
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال – منبع: کوین مارکت کپ

این ریزش قیمت باعث شد تعدادی زیادی از معاملات خرید لیکویید شوند. طبق داده های کوین گلس، در 24 ساعت گذشته، 194 میلیون دلار از معاملات اهرمی لیکویید شدند؛ 169 میلیون دلار از آن مربوط به سفارشات خرید و 25 میلیون دلار آن سفارشات فروش بودند.

در 24 ساعت گذشته، 73571 سرمایه گذار لیکویید شدند. بزرگترین سفارش لیکویید شده در صرافی بایننس و جفت ارز ETH/USDT رخ داد. ارزش این معامله 94.2 میلیون دلار بود. بیشترین لیکویید در بیت کوین و اتریوم و پس از آن در سولانا رخ داده است.

ریزش بیت کوین در پی خروج سرمایه بی سابقه 288 میلیون دلاری از ETF ها

صندوق های ETF بیت کوین، پس از روز جهانی کارگر، شاهد موجی از فشار فروش بودند. 8 مورد از 11 صندوق ETF بیت کوین عملکرد منفی گزارش کردند. صندوق قابل معامله در بورس یا ETF بیت کوین، نوعی سهام است که در آن مقدار زیادی بیت کوین وجود دارد و به بازار فیوچرز یا آتی بیت کوین متصل است. این سهام در بورس خرید و فروش می شود و قیمت آن براساس قیمت بیت کوین تغییر می کند.

  • صندوق فیدلیتی (FBTC) با یک برداشت قابل توجه رو به رو شد که دومین برداشت بزرگ آن از زمان تاسیس محسوب می شود.
  • صندوق گری اسکیل (GBTC) به جریان خروجی 20 میلیارد دلاری نزدیک می شود.
  • ETFهای رقیب ARK Invest/21Shares، Bitwise، Franklin Templeton، VanEck، Valkyrie و Invesco نیز جریان خروجی داشتند.
ریزش etf بیت کوین
عملکرد صندوق های ETF بیت کوین – منبع: تریدینگ ویو

صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در ابتدای ماه سپتامبر با کاهش چشم گیری مواجه شدند. این صندوق ها شاهد پنجمین روز متوالی خروج سرمایه هستند که درمجموع به بیش از 750 میلیون دلار تا سه شنبه گذشته میرسد.

انتظار بهبود قیمت بیت کوین پس از جلسه فدرال رزرو

طبق گفته تحلیلگران، انتظار میرود فدرال رزرو آمریکا در جلسه آتی خود، تحت تاثیر داده های اخیر بازار کار، کاهش نرخ بهره 50 واحدی اعلام کند. شاخص اشتغال در بخش غیرکشاورزی (NFP) نشان میدهد که در ماه آگوست 125 هزار شغل جدید با نرخ بیکاری 4.3 درصد ایجاد شده است. کاهش نرخ بهره پیش بینی شده فدرال رزرو ممکن است بیت کوین و آلت کوین ها را تقویت کند. بنابراین با وجود الگوهای تاریخی، بیت کوین ممکن است افت معمول در ماه سپتامبر را تجربه نکند.

نمودار بیت کوین
عملکرد بیت کوین در یک ماه گذشته – منبع: تریدینگ ویو

آیا کاهش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند جلوی ریزش بیت کوین را بگیرد؟

نرخ بهره پایین تر اغلب احساسات بازار را تقویت می کند و تمایل سرمایه گذاران به ریسک را افزایش میدهد. با احتمال سهولت سیاست های پولی توسط فدرال رزرو، ناظران بازار نسبت به تاثیر مثبت آن بر قیمت ارزهای دیجیتال خوش بین هستند. با این حال، علیرغم عملکرد تاریخی ضعیف بیت کوین در ماه سپتامبر، روند های اخیر و داده های آنچین نشان میدهد که احتمال سرپیچی کردن بیت کوین از این الگو وجود دارد. این میتواند منجر به نتایج مثبت برای بیت کوین در ماه سپتامبر شود.

در همین حال، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله آمریکا 1.94 درصد کاهش یافت و به 3.836 درصد رسید. این داده ها و کاهش 1.7 درصدی اتریوم میتواند فدرال رزرو را به اتخاذ رویکرد نرم تری در سیاست های خود در حمایت از بازار کار سوق دهد.

100 بروکر لوگو

100 بروکر به معامله‌گران محترم کمک می‌کند بتوانند توانایی‌های معاملاتی خود را ارتقا دهند و پس از بررسی و مقایسه انتخاب‌ صحیحی در رابطه با سرمایه‌گذاری داشته باشند.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب، مقالات، آموزش‌ها، تحلیل‌های ارائه شده در وبسایت “100 بروکر” متضمن هیچ پیشنهاد معاملاتی‌ای نیست و صرفا جنبه‌ی مطالعاتی و اطلاع‌رسانی دارد. این وبسایت نسبت به ضرر و زیان احتمالی افراد هیچگونه مسئولیتی را نمی‌پذیرد. افراد باید نسبت به ریسک‌های ذاتی بازارهای مالی آگاهی داشته باشند و قبل از اقدام به هرگونه سرمایه‌گذاری مطمئن شوند که تجربه و دانش کافی را دارند.

.Copyright © 100 Broker 2024 All Rights Reserved